Saturday 19 August 2017

Are Optioner Och Motiv Till Fica Skatt


Begränsat lager: Skatter När och hur beskattas ett bidrag av begränsat lager eller RSU Skattens tidpunkt skiljer sig från aktieoptionerna. Du betalar skatt vid den tidpunkt som restriktionerna på beståndet upphör. Detta inträffar när du har uppfyllt behållningskraven och är säker på att ta emot beståndet (det är inte längre någon risk för förverkande). Din skattepliktiga inkomst är aktiens marknadsvärde vid den tidpunkten, minus det belopp som betalats för aktien. Du har kompensationsinkomst som är föremål för federal och anställningsskatt (Social trygghet och Medicare) och eventuell statlig och lokal skatt. Det är då föremål för obligatorisk tilläggslöneavstående. (Se en relaterad FAQ för detaljer om beskattning av skatt och hur man betalar det.) Om du har begränsade aktier, är beskattningen liknande, förutom att du inte kan göra ett 83 (b) val (diskuteras nedan) som ska beskattas vid beviljande. Med RSU beskattas du när aktierna levereras till dig, vilket nästan alltid är vid uppgörelse (vissa planer erbjuder uppskjutning av aktieleverans). För detaljer, se avsnittet om RSUs. Exempel: Du får 4 000 aktier av bundna aktier som väger 25 kronor per år. Du betalar inte för bidraget. Aktiekurs vid beviljande: 18. Aktiekurs vid år ett: 20 (1 000 x 20 20 000 av ordinarie inkomst). Aktiekurs vid år två: 25 (25 000). Aktiekurs vid år tre: 30 (30 000). Aktiekurs vid år fyra: 33 (33 000). År från beviljningsdatum Aktiekurs vid intjäning Din totala skattepliktiga inkomst är 108 000. Varje övertagande ökning av denna summa är beskattningsbar, och innehav gäller varje insättningsdatum. Två år efter det att de sista aktierna vunnit säljer du hela aktien. Aktiekursen vid försäljning är 50 (200 000 för de 4 000 aktierna). Din kapitalvinst är 92 000 (200 000 minus 108 000). För annoterade diagram som visar hur du rapporterar den här försäljningen på din avkastning, se Reporting Company Stock Sales i Tax Center. Alternativt kan du göra ett avsnitt 83 (b) val med IRS inom 30 dagar efter beviljandet (det här valet är inte tillgängligt för begränsade aktier). Det innebär att du betalar skatter på aktiens värde vid beviljande, och startar kapitalvinstens innehavstid för senare återförsäljning. Om aktierna aldrig beror på att du lämnar företaget, kan du inte återhämta de skatter du betalat vid beviljandet. För detaljer om riskerna i samband med 83 (b) valet, se den relevanta artikeln. Exempel: Med fakta i föregående exempel: Du gör ett tidigt 83 (b) val vid beviljande. Vid beviljande har du en ordinarie inkomst av 72 000 (4 000 x 18), och avstående gäller. När du säljer senare har du en vinst på 128 000 (200 000 minus 72 000). I motsats till att man inte valde valet i föregående exempel låter 83 (b) valet konvertera 36 000 av den vanliga inkomsten till den lägre beskattade realisationsvinsten: 128 000 92 000 av realisationsvinsten i det tidigare exemplet plus 36 000 som var vanlig inkomst vid inlösen Utan 83 (b) valet. De 36 000 är uppskattningen av aktiekursen från tilldelningsdatum till västdatum. Du kan också få utdelning med begränsat lager. Utdelningar är skattepliktiga (skattebehandlingen diskuteras i en annan FAQ). Innehållsförteckning FICA-alternativ och uppskjuten ersättningsöverföring vid skilsmässa. Denna slutsats drar slutsatsen att icke-kvalificerade aktieoptioner och icke-kvalificerad uppskjuten ersättning som överlåtits av en anställd till en före detta make som hände till skilsmässa omfattas av Federal Insurance Contributions Act (FICA), Federal Employment Loans Act (FUTA) samma omfattning som om den behålls av arbetstagaren. Domslutet ger också rapporteringskrav som gäller för lönebetalningarna. Meddelande 2002-31 ändrat. (1) Vad är effekten på beskattning enligt Federal Insurance Contributions Act (FICA), Federal Employment Loans Act (FUTA) och inkassering av inkomstskatt vid källan på löner (inkomstskatteminskning) av en överlåtelse av intressen i en icke-statligt aktieoption och i icke-kvalificerad uppskjuten ersättning till en före detta make som hände till skilsmässa (2) Vad är lämplig rapportering av inkomst och lön redovisad med avseende på icke-statuterade aktieoptioner och icke-kvalificerad uppskjuten ersättning överförd till en tidigare maka som hände till skilsmässa Fakta är samma som i Rev. Rul. 2002-22, 2002-1 C. B. 849, och omarbetas här för enkelhets skyld. Före sin skilsmässa år 2002 var A och B gift med personer bosatta i stat X som använde kassaflödes - och utbetalningsmetoden för redovisning. A är anställd av Corporation Y. Före skilsmässan utfärdade Y icke-statuterade aktieoptioner till A som en del av A 8217s ersättning. De icke-statuterade aktieoptionerna hade inte ett lätt uppskattat verkligt marknadsvärde i den mening som avses i avsnitt 1.83-7 b i inkomstskattereglerna vid den tid som beviljas A. och sålunda ingick inget belopp i A 8217s bruttoinkomst i förhållande till dessa optioner vid tidpunkten för beviljandet. Y upprätthåller två oförutsedda, uppskjutna ersättningsplaner enligt vilka A tjänar rätt att erhålla betalningar efter anställningen från Y. Enligt en av de uppskjutna ersättningsplanerna är deltagarna berättigade till betalningar utgående från balansräkningen av enskilda räkenskaper av det slag som beskrivs i avsnitt 31.3121 (v) (2) -1 c c.1 (ii) i Employment Tax Regulations. Vid tiden för A 8217s skilsmässa från B. A hade en kontosaldo på 100 x under den planen. Under den andra uppskjutna kompensationsplanen som upprätthålls av Y. deltagare har rätt att erhålla enskild summa eller periodiska betalningar efter separation från tjänsten baserat på en formel som speglar deras år av service och kompensationshistorik med Y. Vid tiden för A 8217s skilsmässa från B. A hade pågått rätten att erhålla en enda summa betalning på 50 x enligt planen enligt A 8217s uppsägning av anställningen med Y. En 8217s avtalsrätt till de uppskjutna ersättningsförmånerna enligt dessa planer var inte beroende av A 8217s prestation av framtida tjänster för Y. Enligt lagen av staten X. Aktieoptioner och oförutsedda uppskjutna ersättningsrättigheter som uppnåtts av en make under åldern för äktenskap är äktenskaps egendom som är föremål för rättvis uppdelning mellan makarna vid skilsmässa. I enlighet med fastighetsförlikningen införlivad i skilsmässningsdomstolen överfördes A till B (1) en tredjedel av de icke-statuterade optioner som utfärdats till A av Y. (2) rätten att få uppskjutna kompensationsbetalningar från Y enligt kontobalansplanen baserat på 75 x av A 8217s kontobalans enligt planen vid skilsmässans tid, och (3) rätten att erhålla en enda belopp på 25 x från Y enligt den andra uppskjutna kompensationsplanen vid A 8217s anställningsavgång med Y. Under 2006 utövar B samtliga överlåtna aktieoptioner och erhåller Y-aktien med ett verkligt marknadsvärde som överstiger optionsoptionsutnyttjandepriset. År 2011 avslutar A anställning med Y. och B tar emot en enda summa betalning på 150 x från kontobalansplanen och en enstaka betalning på 25 x från den andra uppskjutna kompensationsplanen. LAG OCH ANALYS Rev. Rul. 2002-22 drar slutsatsen att en skattebetalare som överlåter intressen i icke-statuterade aktieoptioner och ovillkorlig uppskjuten ersättning till skattebetalaren8217s tidigare make som hänför sig till skilsmässa inte behöver inkludera ett belopp i bruttoinkomst vid överföringen. Avgörandet drar också slutsatsen att den tidigare makan, snarare än skattebetalaren, är skyldig att inkludera ett belopp i bruttoinkomst när den tidigare makan utnyttjar aktieoptionerna eller när den uppskjutna ersättningen betalas eller görs tillgänglig för den tidigare makan. FICA löner sektioner 3101 och 3111 införa FICA skatter på 8220wages8221 som den termen definieras i sekt 3121 (a). FICA-skatterna består av ålders-, överlevnads - och invaliditetsskatt (socialskatt) och sjukskyddsskatten (Medicare-skatten). Dessa skatter åläggs både arbetsgivaren och arbetstagaren. Avsnitt 3101 (a) och 3101 (b) ålägger anställda delar av socialförsäkringsskatten respektive Medicare-skatten. Avsnitt 3111 (a) och (b) ålägger arbetsgivaren delar av socialförsäkringsskatten respektive Medicare-skatten. Avsnitt 3102 (a) föreskriver att arbetstagardelen av FICA-skatten måste samlas in av skattebetalarens arbetsgivare genom att dra av beloppet av skatten från lön när den betalas. Avsnitt 31.3102 (a) -1 (a) föreskriver att arbetsgivaren är skyldig att samla in skatten, trots att lönerna betalas i något annat än pengar. Avsnitt 3102 b föreskriver att varje arbetsgivare som är skyldig att dra av FICA-anställningsskatten är ansvarig för betalningen av den nämnda skatten och ersätts för fordringar och krav från någon person för beloppet av sådan sådan betalning som gjorts av en sådan arbetsgivare. Termen 8220wages8221 definieras i sekt 3121 (a) för FICA-ändamål som all ersättning för anställning, inklusive kontantvärdet av all ersättning (inklusive förmåner) som betalas i något annat medium än kontant, med vissa särskilda undantag. Avsnitt 3121 (b) definierar 8220employment8221 som någon tjänst, oavsett vilken natur som utförs av en anställd för den person som anställer honom, med vissa specifika undantag. Avsnitt 31.3121 (a) -1 (e) föreskriver att det medlet som ersättningen betalas i allmänhet inte är av betydelse. Det kan betalas kontant eller annat än i kontanter. Ersättning som betalas i något annat medium än kontanter beräknas på grundval av det verkliga marknadsvärdet av sådana poster vid betalningstillfället. Enligt sektion 3121 (v) (2) ska belopp som uppskjutits under en icke-beräknad uppskjuten ersättningsplan i allmänhet beaktas när tjänsterna utförs eller, om senare, när det inte finns någon väsentlig risk för förverkande. I den utsträckning förmånsbidrag enligt en icke-berättigad uppskjuten ersättningsplan hänför sig till belopp som uppskjutits enligt planen som har beaktats för FICA skattesyfte, behandlas förmånsbidragen inte som FICA-löner. I den utsträckning förmånsbidrag hänför sig till ett uppskjutet belopp som inte har beaktats för FICA skattemässiga ändamål, behandlas förmånsbidragen som FICA lön. Se sekt 31.3121 (v) (2) -1 (d) (1) (ii). I socialförsäkringsändringarna från 1983 offentliggjorde lag nr 98-21, 1983-2 CB 309, kongressen språk till sekt 3121 (a) om att inget i inkomstskattebestämmelserna som innehöll en uteslutning från löner för inkomstskatt Syftet ska tolkas så att det krävs en liknande uteslutning från löner för FICA-ändamål. Lagstiftningshistorien i samband med denna bestämmelse säger att 8220 eftersom socialförsäkringssystemet har mål som skiljer sig avsevärt från det mål som ligger till grund för källskattebestämmelserna, anser utskottet att belopp som är undantagna från inkomstskatten inte borde undantas från FICA-skatten, såvida inte kongressen ger en explicit uteslutning av skatt.8221 S. Rep. No. 23, 98th Cong. 1: a Sess. vid 42 (1983). Det faktum att betalningar ingår i bruttoinkomst av en annan än en anställd tar inte bort betalningarna från FICA-lönen. Se Rev. Rul. 71-116, 1971-1 C. B. 277, som hävdar att lönebetalningar till en anställd i en fastighetsstat är FICA-löner, även om hälften av lönen ingår i bruttoinkomst för den icke-anställda makan. Se även Rev. Rul. 86-109, 1986-2 CB 196, som hävdar att betalningar av ersättning för anställning som gjorts efter en arbetstagares död och i kalenderåret av döden är löner för FICA-skattesyfte, även om beloppen ingår i bruttoinkomsten av mottagaren och inte den anställde. Rev. Rul. 2002-22 hävdar att vid utövandet av ett icke-statligt aktieoption erhållet av en icke-anställd make enligt skilsmässa, har den egendom som överlåtits till arbetsgivarens icke-anställda make likadant karaktär och ingår i den icke-arbetsgivande makeens inkomster enligt sekt 83 (a) i samma utsträckning som egendomen skulle ha varit inklusiv i den anställdes inkomster hade optionen behållits och utövats av den anställde makan. Rev. Rul. 2002-22 hävdar vidare att ovillkorlig uppskjuten ersättning, rätten till en icke-anställd make enligt skilsmässa, betald eller tillgänglig för den icke-arbetsgivande makan har samma karaktär och är inkluderad i den icke-anställda makeens inkomst i samma utsträckning Eftersom ersättningen skulle ha varit inkluderad i den anställdes inkomst hade makarna blivit ersatta eller utbetalade till den anställde makan. Ingenting i sekt 1041, som avser överföring av egendom mellan makar eller händelse i skilsmässa, utesluter betalningar till en annan person än en anställd från löner för FICA. I avsaknad av en särskild bestämmelse som skulle utesluta dessa betalningar från FICA-lönen behålls den ersättning som uppkommit vid utövandet av aktieoptionerna av den icke-anställda makan och den uppskjutna kompensationen som betalats eller gjorts tillgänglig för den icke-anställda makan, deras karaktär som löner för arbetstagaren make för FICA. Således är betalningen av sådan ersättning underställd FICA i samma utsträckning som om den betalas till den anställde makan. Samtidigt som Tjänsten publicerade Rev. Rul. 2002-22 offentliggjordes även Meddelande 2002-31, 2002-1 CB 908, vilket innehöll en föreslagna intäktsregering som gällde tillämpningen av FICA, FUTA och inkomstskatt och rapportering av intäkter och löner avseende icke-statuterade aktieoptioner och icke-kvalificerad uppskjuten ersättning överförd till en före detta make som hände till skilsmässa (som beskrivs i fakta ovan) och begärde kommentarer till förslaget. I allmänhet innehöll det föreslagna beslutet slutsatsen att utnyttjandet av optionerna och den icke-kvalificerade uppskjutna ersättningen fortfarande är föremål för FICA - och FUTA-skatter i samma utsträckning som om de hade behållits av arbetstagaren och att den inkomst som erkänts av den icke-anställda maken Med avseende på utnyttjandet av optionerna och utdelningen av icke-kvalificerad uppskjuten ersättning är löner för inkomstskatteavdrag. I den föreslagna avgörelsen drogs också slutsatsen att eventuella anställda FICA-skatter och inkomstskattsavdrag som är tillämpliga på utövandet av optionerna eller fördelningen av den ovillkorliga uppskjutna ersättningen kommer att dras av från betalningarna till den icke-arbetsgivande makan. Följaktligen är den icke-kvalificerade uppskjuten ersättning som betalats eller gjorts tillgänglig för den tidigare makan fortfarande föremål för reglerna i sekt 3121, inklusive sekt 3121 (v) (2) och förordningarna nedan, för att bestämma när och huruvida FICA-skatten är tillämplig. Således, i den utsträckning det uppskjutna beloppet tidigare har beaktats för FICA-ändamål, skulle utdelningen till den tidigare makan av intäkterna från kontobalansplanen inte betraktas som löner för FICA-skattesyfte. I den utsträckning det belopp som uppskjutits inte tidigare har beaktats för FICA-skattesyfte, skulle utdelningen till den tidigare makan av intäkterna från kontobalansplanen vara löner för arbetstagaren för FICA-skattesyfte. På samma sätt leder enligt sek 3121 och förordningarna däri till att en tidigare maka8217s utövande av ett icke-lagstadgat aktieoption resulterar i FICA-löner hos arbetstagaren i den utsträckning att det marknadsmässiga marknadsvärdet på det lager som erhållits genom utnyttjandet av optionen överstiger optionsutnyttjandepriset . I den utsträckning de utdelade betalningarna är FICA-löner, avräknas FICA-skatten från den betalning som gjorts till förvärvaren. Beloppet som ingår i förvärvarens bruttoinkomst reduceras inte av någon FICA som avstår från betalningarna (inklusive överföringar av egendom) till förvärvaren. Se Rev. Rul. 86-109 och Rev. Rul. 71-116. Eftersom A var tjänsteleverantören och ersättningen avser A 8217s tjänst i anställning med Y. lönerna, även om de betalas till B. är FICA löner av A. Se Rev. Rul. 71-116. Således, eftersom betalningarna är löner för FICA skattesyfte, betalningarna är rapporterbara av Y som socialförsäkringslöner och Medicare löner på ett formulär W-2, Löne - och Skatteutlåtande. utfärdad till A. och den sociala trygghetsskatten hölls och Medicare-skatthållningen är också rapporterbar på formuläret W-2 till A. Y kan ta hänsyn till andra löner som tidigare betalats till A under det kalenderåret för att avgöra huruvida dessa utdelningar undantas från socialförsäkringslöner enligt sektion 3121 a (1), det maximala lönebasunderlaget för socialförsäkringssystemet. Den anställda FICA-skatten för dessa löner ska dras av från betalningen av dessa löner. Slutligen bör dessa betalningar inte ingå i ruta 1, löner, tips, annan ersättning, och heller inte beloppet ska återspeglas i ruta 2, förbunden inkomstskatt, av formuläret W-2 utfärdat till A med avseende på dessa betalningar. FUTA-beskattningsbestämmelserna som gäller för icke-statuterade optionsoptioner och icke-kvalificerade uppskjutna ersättningsplaner liknar FICA-bestämmelserna, förutom att endast arbetsgivaren betalar den skatt som åläggs FUTA. Se sektsekt 3301, 3306 (b) och 3306 (r) (2) och föreskrifterna nedan. På grund av de liknande lagbestämmelserna gäller FUTA-beskattning samtidigt och på samma sätt som FICA. I den utsträckning lönebeskattningen gäller är lönen FUTA-löner för anställda A. med förbehåll för den maximala lönebasen som finns i sekt 3306 (b) (1). Liksom med FICA kan löner som tidigare betalats till arbetstagaren under kalenderåret beaktas vid fastställandet av huruvida dessa belopp är berättigade till FUTA maximala lönebas undantag. Inkomstskatteavdrag 3402 (a), som avser inkomstskatt, kräver i allmänhet att varje arbetsgivare betalar löner för att dra av och avstå från dessa löner en skatt som bestäms i enlighet med föreskrivna tabeller eller beräkningsförfaranden. I avsnitt 3401 a föreskrivs att 8220wages8221 för inkomstskatteavdrag avser all ersättning för tjänster som utförs av en anställd för sin arbetsgivare, inklusive kontantvärdet av all ersättning (inklusive förmåner) som betalas på annat sätt än kontanter, med vissa undantag som inte är relevanta till denna härskning. Enligt sekt 31.3402 (a) -1 (c) är en arbetsgivare skyldig att dra av och hålla avgiften trots att lönen betalas i något annat än pengar (till exempel löner som betalas i lager eller obligationer) och att betala skatt i pengar. Om lönen betalas ut i annan egendom än pengar, ska arbetsgivaren vidta nödvändiga arrangemang för att försäkra sig om att beloppet av den skatt som krävs för att hålla sig tillbaka är tillgänglig för betalning i pengar. I 31 § föreskrivs att beloppet som hämtats från löner som inkomstskatt beviljas till förmån för 8220-mottagaren av inkomst8221 som en kredit mot inkomstskatterna enligt underavdelning A. I avsnitt 1.31-1 (a) i inkomstskattereglerna föreskrivs att 8220-mottagaren av inkomst8221 med avseende på sekt 31 kredit är den person som är föremål för inkomstskatt på de löner från vilka skatten hölls. Om till exempel en anställd make / maka och icke-arbetsgivande make är bosatt i en gemensam fastighetsstat och fil separat inkomstbeskattningsavgift, varje rapportering för inkomstskatt syftar till hälften av de löner som tas emot av den anställde makan, har varje make rätt till hälften av den kredit som är tillåten för den skatt som hölls vid källan med avseende på lönen. Eftersom de kompensationsintressen som överförts enligt sekt1041 till den icke-arbetsgivande makan enligt skilsmässan förblir beskattningsbara för sysselsättningsskatt i samma utsträckning som om den anställdes maka behåller den inkomst som den icke-arbetsgivande makan erkänner i förhållande till utövandet av de icke-statuterade aktieoptionerna och utdelningarna från de icke-beräknade uppskjutna ersättningsplanerna är ersättning för sysselsättning och löner för inkomstskatt i enlighet med sekt 3402. Enligt sekt1.31-1 (a), eftersom den inkomst som redovisas med avseende på denna ersättning är inkluderad i brutto Inkomst för den icke-anställda makan, den icke-arbetsgivande makan är berättigad till krediten för den inkomstskatt som kvarhållits i förhållande till dessa lönebetalningar. Arbetsgivare är inte skyldiga att samla in formulär W-4, Employee8217s Inholding Allowance Certificate. från den icke-arbetsgivande makan och borde inte grunda sig på ett formulär W-4 som lämnats av den icke-arbetsgivande makan. Arbetsgivare kan behandla ersättningen inklusive inkomster från den icke-anställda makan som tilläggslön och tillämpa fasträntesättningsmetoden på tilläggslön i inkomstskatt på dessa löner. Den fasta räntesatsen för tilläggslön är för närvarande 25 procent. Se sektion 101 ci 11 i lagen om ekonomisk tillväxt och skattebefrielse av 2001 (Pub. L. 107-16), enligt vilken fasträntesatsen för återbetalning av tilläggslön är den tredje lägsta skattesatsen tillämplig enligt avsnitt 1 c i koden, och sektsekt 1 c, 1 ii 1 punkt 1 a och i 1 ci koden, som föreskriver att den tredje lägsta skattesats enligt sektion 1 c är 25 procent. Rapportering av betalningar Avsnitt 6051 kräver betalare av ersättning till en anställd för att rapportera dessa betalningar på blankett W-2, Löne - och Skatteutlåtande. Eftersom den tidigare makan inte är anställd, gäller inte anmälningskraven i sekt 6051. Avsnitt 6041 a och de tillhörande bestämmelserna kräver i allmänhet att alla personer som är verksamma inom en handel eller affärsverksamhet som betalar till en tredje part under en sådan verksamhet måste lämna in en informationsavkastning med IRS, som rapporterar alla betalningar på totalt 600 eller mer under ett beskattningsår, hyror, löner, premier, livräntor, ersättningar, ersättningar, löner eller andra fasta eller bestämda vinster, vinster och inkomst. I enlighet med sektion 6041 a måste i detta fall lämna en informationsavkastning som redovisar både inkomst B som uppnåtts från B 8217s utövande av de icke-statuterade aktieoptionerna och betalningarna till B från de uppskjutna ersättningsplanerna. Enligt sekt 31.6051-1 (a) (1) ingår lönerna för en anställd som är föremål för social trygghet och Medicare-skatter i lämpliga lådor på formuläret W-2 utfärdat till arbetstagaren. Se även Rev. Rul. 71-116. Eftersom det inte finns någon avsättning för utfärdande av blankett W-2 i namnet på en icke-anställd make, kommer den inkomst som uppnås vid utövandet av de icke-statuterade aktieoptionerna att redovisas till den icke-arbetsgivande makan av Y på Form 1099-MISC, Miscellaneous Income. utfärdad till den icke-arbetsgivande makan, i ruta 3, övrig inkomst, med den inkomstskatt som hölls rapporterad i ruta 4, förbunden inkomstskatt. Betalningarna till den icke-arbetsgivande makan B från de icke-kvalificerade uppskjutna ersättningsplanerna och avståendet därpå skulle också kunna redovisas av Y på en blankett 1099-MISC i ruta 3, med den inkomstskatt som hölls rapporterad i ruta 4. Socialförsäkringslön, socialskatt hölls, Medicare lön och Medicare skatter hållas, om tillämpligt, rapporteras på den anställde spouse8217s Form W-2 som beskrivits ovan. Arbetsgivare skulle rapportera inkomstskatten avdrag på löner utbetalda till den icke-arbetsgivande makan på formulär 945, årlig avkastning av hämmad federal inkomstskatt. Den sociala tryggheten och Medicare-skatten som betalas med hänsyn till lönerna för den anställde makan skulle rapporteras på Form 941, Employer8217s kvartalsvisa Federal Return Return. FUTA-skatten med hänsyn till lönerna hos den anställde makan skulle rapporteras på Form 940, Employer8217s årliga federala arbetslöshet (FUTA) Skatteavkastning. (1) Överlåtelse av intressen i icke-statuterade aktieoptioner och i icke-kvalificerad uppskjuten ersättning från den anställde makan till den icke-anställda make som hänför sig till skilsmässa leder inte till betalning av löner för FICA och FUTA skattemässiga syften. De icke-statuterade aktieoptionerna är föremål för FICA - och FUTA-skatter vid tidpunkten för utövandet av den icke-arbetsgivande makan i samma utsträckning som om alternativen hade behållits av den anställde makan och utövas av den anställde makan. Den icke-kvalificerade uppskjutna ersättningen är fortfarande föremål för FICA - och FUTA-skatter i samma utsträckning som om rätten till ersättningen hade behållits av den anställde makan. I den utsträckning som FICA - och FUTA-beskattningen gäller är lönerna anställda för den anställde. Medarbetardelen av FICA-skatterna dras av från lönen när lönerna beaktas för FICA-skattesyfte. Den anställda delen av FICA skatterna dras av från betalningen till den icke-arbetsgivande makan. Den inkomst som erkänns av den icke-arbetsgivande makan i förhållande till utövandet av de icke-statuterade optionerna är föremål för upphävande enligt sektion 3402. De belopp som delas ut till den icke-arbetsgivande makan från de icke-kvalificerade uppskjutna ersättningsplanerna omfattas också av källan enligt sektion 3402. De belopp som hållas kvar för inkomstskatt avdragsavdrag dras från betalningarna till den icke-arbetsgivande makan. Den kompletterande löneavgiften kan användas för att bestämma beloppet av inkomstskatten. I enlighet med sektorn 31 har den icke-arbetsgivande makan rätt till den kredit som är tillåten för inkomstskatten i källan på dessa löner. (2) Socialförsäkringslönerna, Medicare lön, socialavgifterna hölls och Medicare skatter hållas, om tillämpliga, rapporteras på ett formulär W-2 med anställd makas namn, adress och personnummer. Emellertid ingår inget belopp i ruta 1 och ruta 2 i employee8217s formulär W-2 med avseende på dessa betalningar. Inkomsten i förhållande till utövandet av de icke-löntagande makarens icke-statliga aktieoptioner och utdelningarna från de icke-beräknade uppskjutna ersättningsplanerna till den icke-arbetsgivande makan redovisas i ruta 3 som annan inkomst på ett formulär 1099-MISC med namn, adress och socialförsäkringsnummer för den icke-anställda makan. Inkomstskatteavdrag med avseende på dessa lönebetalningar ingår i ruta 4, förbunden inkomstskatt. Inkomstskatt för betalningar till den icke-arbetsgivande makan ingår i en formulär 945 som lämnas in av Y. Den sociala trygghetsskatten och Medicare-skatten redovisas på Y 8217s Form 941, och FUTA-skatten redovisas på Y 8217s Form 940. EFFEKT PÅ ÖVRIGA PUBLICERADE ITEMS Meddelande 2002-31, 2002-1 CB 908, inkluderade en föreslagna intäktsregering som adresserade tillämpning av FICA-, FUTA - och inkomstskatteavdrag samt rapportering av inkomst - och lön avseende icke-statuterade optioner och ovillkorlig uppskjuten ersättning överförd till en tidigare maka som hände till skilsmässa och begärde kommentarer till förslaget. Efter överväganden av de synpunkter som mottogs antas det föreslagna beslutet som reviderat av denna intäktsregering. PROSPEKTIVT ANVÄNDNING Denna inkomsteregel verkar från och med 1 januari 2005. För perioder före det aktuella datumet kan arbetsgivare förlita sig på en rimlig, god trostolkning inklusive tolkningarna i den föreslagna intäkterna i meddelande 2002-31 och denna intäktsregering. När det gäller ersättning som överförs till en äktenskap som hänför sig till skilsmässa, misslyckas det att behandla icke-statutär aktieoptionsutjämning eller belopp som uppskjutits enligt en icke-kvalificerad uppskjuten ersättningsplan, som enligt FICA inte anses vara en rimlig tolkning av god tro. UTFÖRANDET INFORMATION Den främsta författaren till denna intäktsregering är A. G. Kelley från byrån för avdelningsrådgivande chefsrådgivare (skattebefriade och statliga enheter). För ytterligare information om denna intäktsregering, kontakta herr Kelley på (202) 622-6040 (inte ett avgiftsfritt samtal).Home gt Arbetsskatt gt IRS Issues Guidance on New Medicare Skatter för höginkomsttagare IRS Issues Guidance on New Medicare Skatter för höginkomsttagare Den Affordable Care Acten skapade två nya skatter för individer vars inkomst överstiger 200 000 (250 000 för gifta par som lämnar gemensamma avkastningar). Anställda måste betala ytterligare 0,9 Medicare skatt på löner som överstiger dessa dollar trösklar. Personer vars justerade bruttoinkomst överstiger dollarnivåerna måste också betala en 3,8 skatt på sina nettoinvesteringar. Båda skatterna trädde i kraft 2013, men höginkomstmedarbetare betalar skatterna för första gången nästa år när de lämnar in sina 2013-avkastningar. Arbetsgivare är skyldiga att hålla tillbaka 0,9 ytterligare Medicare skatt, och är ansvariga för eventuella belopp som de inte håller kvar. IRS publicerade nyligen en slutgiltig förordning och en uppdaterad uppsättning vanliga frågor som tolkar den ytterligare Medicare-skatten. IRS publicerade också en slutgiltig förordning. en ny föreslagen förordning. och uppdaterade FAQs tolkning av skatten på nettoinvesteringar. Ytterligare Medicare Skatte Arbetsgivare och anställda är skyldiga till ålders-, överlevande - och invaliditetsförsäkringsskatt som motsvarar 6,2 av de anställda FICA löner upp till den skattepliktiga lönebasen (113 700 i 2013) och en sjukhusförsäkring (Medicare) skatt som motsvarar 1,45 av alla FICA löner. Arbetsgivaren måste hålla anställda del av skatten och betala den till IRS. När en arbetsgivare misslyckas med att behålla det rätta beloppet är arbetsgivaren skyldig till IRS för de anställdas andel av FICA-skatten. I de flesta fall är anställdas andel av FICA-skatten betalad uteslutande av löneavdrag: arbetstagaren förväntas inte beräkna den skattskyldiga skyldigheten, deklarera den mot avkastning eller betala direkt till IRS (även om arbetstagaren är ansvarig för skatt som arbetsgivaren misslyckas med att hålla tillbaka). Från och med 2013 är anställda skyldiga till ytterligare 0,9 skatt på FICA-löner över tröskelvärdet: 250 000 för gifta par som lämnar in gemensamt, 125 000 för gifta par som lämnar in separat och 200 000 för alla andra. Till skillnad från FICA: s skattepliktiga lönebas, indexeras dessa dollarnivåer inte för inflation. Den ytterligare 0,9-skatt skiljer sig också från den vanliga FICA-skatten, eftersom den endast gäller för arbetstagaren: arbetsgivaren betalar inte motsvarande skatt. Såsom är fallet med andra FICA-skatter, måste arbetsgivaren hävda ytterligare 0,9 skatt från anställdas löner och arbetsgivaren är skyldig till IRS för eventuell skatt som den inte upphäver. Arbetsgivaren måste hålla 0,9 av alla FICA-löner över 200 000 som det betalar till en anställd, oavsett anställdas arkivstatus. Arbetsgivarens skadeståndsansvar minskas i den utsträckning det kan visa att arbetstagaren betalade någon skatt som arbetsgivaren misslyckades med att hålla tillbaka. I många fall kommer emellertid arbetsgivarens reserveringsskyldighet inte att täcka anställdas skatteskuld. Till exempel, om en anställd FICA-lön är 190 000 och den anställda makan tjänar 180 000, kommer paret att skulda den ytterligare Medicare-skatten på 120 000 kombinerade löner över 250 000 tröskeln, men eftersom ingen anställd tjänar mer än 200 000 behöver ingen arbetsgivare hålla tillbaka ytterligare skatt. Den ytterligare Medicare-skatten skiljer sig från den vanliga FICA-skatten genom att arbetstagaren är skyldig att bestämma och betala direkt till IRS den del av skatten som inte omfattas av arbetsgivarens reserveringsskyldighet. Denna tilläggsskulder blir en del av de anställdas skyldighet att betala uppskattad skatt, och arbetstagaren kan få påföljder om arbetstagaren inte betalar tillräckligt beräknad skatt för att täcka skulden. Alternativt kan en anställd använda IRS-formulär W-4 för att begära ytterligare federal inkomstskatt avdrag för löner som betalas av arbetsgivaren, för att minska behovet av att göra beräknade skattebetalningar för att täcka den ytterligare Medicare-skatteansvaret. En motsvarande 0,9 SECA-skatt gäller för egenföretagarnas nettovinst som överstiger dollargränserna. Företagsledare, ledande befattningshavare som tillhandahåller konsulttjänster som oberoende entreprenörer och andra egenföretagare är potentiellt ansvariga för denna skatt och måste betala uppskattad skatt för att täcka tilläggsskatteskulden. Den extra SECA-skatten är inte avdragsgill. En arbetsgivare kan i allmänhet göra en räntefri justering för att korrigera fel i att hålla den ytterligare Medicare-skatten, men endast om arbetsgivaren upptäcker och korrigerar felen i det år som lönen betalades. Eftersom kravet att hålla tillbaka den ytterligare Medicare-skatten är ny 2013, skulle arbetsgivare kanske vilja kontrollera sina löneposter för höginkomsttagare före årets slut för att säkerställa att den ytterligare skatten behölls korrekt och att korrigera eventuella kvarhållningsfel. När uppskjuten ersättning väger under ett kalenderår inkluderar många arbetsgivare det uppkomna beloppet i en anställdas FICA-löner från den senaste löneperioden i året. I vissa fall kommer inlösen av uppskjuten ersättning att leda till att FICA-lönen för anställda överskrider 200 000 källskyddsgränsen för första gången. Arbetsgivare kan önska att se till att deras lönelsessystem kommer att identifiera anställda som är föremål för avstående för den ytterligare 0,9 Medicare-skatten och kommer att behålla skatten enligt vad som krävs från uppskjuten ersättning som väger under 2013. Dessutom, även om IRS har bekräftat att arbetsgivare har ingen skyldighet att anmäla anställda till den extra Medicare-skatten, skulle arbetsgivare kanske vilja påminna anställda, styrelseledamöter och oberoende entreprenörer om kravet att betala uppskattad skatt om löneavstående inte är tillräcklig för att täcka deras 2013-ansvar för den ytterligare Medicare-skatten. Skatt på nettoinvesteringsinkomst Den omhändertagna omsorgslagen införde också en ny skatt på obearbetad inkomst. Skattesatsen är 3,8, vilket motsvarar sjukförsäkringsskatten en egenföretagare skulle betala på arbetsinkomst (summan av den regelbundna 2,9 Medicare-skatten och 0,9 ytterligare Medicare-skatt). Även om stadgan etiketterar den nya skatten en oavlämnad inkomst Medicare bidrag, det är en del av den federala inkomstskatten i stället för det anställningsskatteprogram som fonder Medicare. 3.8 skatt tillämpas på den minsta av en enskildes nettoinvesteringsinkomst eller det belopp med vilket hans ändrade justerade bruttoinkomst (inklusive både intjänad och obearbetad inkomst) överstiger dollargränserna: 250 000 för gifta par som lämnar in gemensamt och kvalificerade änkor eller änklingar med beroende barn , 125 000 för gifta par som lämnar in separat och 200 000 för alla andra. Till exempel, om en ogift taxpayer har 100 000 av nettoinvesteringsinkomster och 220 000 av modifierad justerad bruttoinkomst, betalar han endast 3,8 skatt på de 20 000 nettoinvesteringar som överstiger AGI-tröskeln. En motsvarande 3,8 skatt gäller för vissa investeringsföretags nettoinkomster och fastigheter, även om inkomstgränserna och reglerna för beräkning av skatten är olika för dessa enheter. Skatteinkomsten som omfattas av skatten inkluderar intäkter från utdelningar, ränta, livräntor, royalties och hyror (såvida det inte uppkommit vid normal handel eller verksamhet där skattebetalaren aktivt deltar) andra former av bruttoinkomst som härrör från passiv affärsverksamhet och nettovinst vid disposition av egendom, i den omfattning som beaktas vid beräkning av skattepliktig inkomst (om inte egendomen hölls i en handel eller verksamhet där skattebetalaren aktivt deltar). Skattebetalaren får ta av vissa investeringsrelaterade kostnader, såsom marginalräntor, investeringsförvaltningsavgifter och en tilldelningsbar andel av statliga och utländska skatter, vid bestämning av nettoinvesteringsinkomster. I ingressen till förordningen som föreslogs år 2012 förklarades att en anställd är engagerad i handeln eller verksamheten att vara anställd. Eftersom intäkter som härrör från aktivt deltagande i en handel eller verksamhet (med undantag för handel med finansiella instrument eller råvaror) generellt inte ingår i nettoinvesteringar, är belopp som behandlas som löner i enlighet med de federala inkomstskattebestämmelserna i avsnitt 3401 av Internal Revenue Code är inte föremål för skatten. Slutbestämmelsen speglar denna princip i definitionen av utesluten inkomst, där det anges att lönen är bland de inkomstposter som inte ingår i nettoinvesteringsinkomster, även om förordningen inte definierar löner för detta ändamål. Eftersom 3,8-skatten är tillämplig på obearbetad inkomst, har den liten direkt effekt på arbetsgivarna (även om det kan få en väsentlig inverkan på skattesättet för chefer, direktörer, småföretagare och andra högkompenserade individer). Arbetsgivare är inte skyldiga att hålla 3,8-skatten eller rapportera inkomst som eventuellt är föremål för skatten. Ändå kan arbetsgivare önska att notera följande punkter om skatt på nettoinvesteringsinkomster: Pensionsplanfördelningar Nettobeloppsskatten gäller inte aktuella utdelningar eller bedömda utdelningar (såsom standardvärden på planlån) från skattekalibrerade pensionsplaner och individuella pensionsordningar. Denna uteslutning ökar den relativa skattefördelen av dessa arrangemang som pensionssparande fordon. Slutförordningen gör det klart att utdelningar från utländska pensionsplaner också utesluts från nettoinvesteringsinkomstskatten. Slutbestämmelsen bekräftar att utdelningar som genereras av aktier som innehas i en personalbeståndsplan och betalas direkt till ESOP-deltagarna behandlas som skattekvalificerade planfördelningar och är således uteslutna från nettoinvesteringsskatt. Belopp hänförliga till netto orealiserad uppskattning i arbetsgivare värdepapper utdelade från en skattekvalificerad pensionsplan när de senare realiseras vid dispositionen av aktierna behandlas också som skattekvalificerade planfördelningar och utesluts från nettoinvesteringsinkomstskatten. Däremot är eventuella belopp som hänför sig till uppskattning i arbetsgivarens värdepapper efter att de har fördelats utifrån den skattekvalificerade planen underkastad nettoskattskatt vid disposition av aktierna. Trots att skattekvalificerade pensionsplanfördelningar inte är föremål för skatt på nettoinvesteringar, ökar beskattningsbar pensionsfördelning de anställda modifierad justerad bruttoinkomst och kan sålunda leda till att arbetstagaren överstiger tröskeln över vilken skatt gäller för nettoinvesteringar. Däremot kommer en fördelning från ett Roth-konto generellt inte att öka modifierat AGI (även om omvandling av ett vanligt konto till ett Roth-konto kommer att öka modifierat AGI under omvandlingsåret). Som förklarats ovan är belopp som behandlas som löner som är föremål för federal inkomstskatt uteslutande i allmänhet undantagna från nettoinvesteringar. Följaktligen är belopp som realiseras vid utövandet av ett icke-kvalificerat alternativ eller inlösen av begränsat lager och behandlas som löner som är föremål för avstående inte föremål för nettoinvesteringsinkomstskatten (även om dessa belopp är föremål för den regelbundna Medicare-skatt som delas av arbetsgivaren och arbetstagaren och till 0,9 ytterligare Medicare skatt som uteslutande av arbetstagaren). När intjänandet eller utövandet av priset avslutar transaktionens kompensationsdel och överför aktierna till arbetstagaren är emellertid efterföljande utdelningar och extra vinst som redovisas vid dispositionen av aktierna föremål för nettoinvesteringsskatt. Om en anställd gör ett avsnitt 83 (b) val när han erhåller ett bidrag med begränsat lager, utdelas eller uppskattas efter valet (och, vid uppskattning, senare redovisad på lagerets disposition) behandlas inte som löner. Följaktligen utsätts ett avsnitt 83 (b) val utdelade utdelningar och uppskattning som inträffar mellan valdagen och förfallodagen till 3,8 skatt på nettoinvesteringar, som helt bärs av arbetstagaren. I motsats till det, utan ett avsnitt 83 (b) val, skulle före utdelningsutdelningen och uppskattningen ha behandlats som löner, och arbetsgivaren skulle ha betalat en del av skatt (1,45 av totalt 3,8) på utdelningen när den betalades och på uppskattningen när aktierna ägde rum. (Denna effekt kommer inte nödvändigtvis att uppväga skattefördelarna med ett avsnitt 83 b), men det är en punkt som anställda kanske vill överväga innan de gör valet.) En anställd känner inte igen inkomst enligt de vanliga federala inkomstskattereglerna ( och är därför inte skyldig till 3,8 skatt på nettoinvesteringar) när arbetstagaren utövar ett incitamentsprogram. Förmodligen är vinsten i en kvalificerad disposition av ISO-aktierna inkluderad i nettoinvesteringsinkomster och kan eventuellt vara föremål för 3,8 skatt. Det är mindre tydligt hur en diskvalificerad disposition av ISO-aktier behandlas med avseende på skatt på nettoinvesteringar. När en anställd gör en diskvalificerad disposition av ISO-aktier, redovisar arbetstagaren ordinarie inkomster som motsvarar det överstående marknadsvärdet av aktierna på lösendagen över lösenpriset eventuellt återstående uppskattning från tidpunkten för utövandet genom dispositionsdatumet behandlas som realisationsvinst. Beloppet som behandlas som vanligt inkomst är exkluderat från löner för FICA-ändamål och ett särskilt undantag i de lagstadgade optionsbestämmelserna lindrar en arbetsgivare från någon skyldighet att hålla in den federala inkomstskatten på detta belopp. Även om en diskvalificerad disposition av ISO-aktier inte resulterar i en federal inkomstskatt, är emellertid den vanliga inkomst som en anställd erkänner vid en diskvalificerad disposition av ISO-aktier kompensation rapporterbar på Form W-2 och avdragsgilla av arbetsgivaren. Eftersom skatten på nettoinvesteringsinkomster generellt inte är tillämplig på intäkter som erhållits som ersättning för tjänster, är den vanliga inkomst som redovisas på en diskvalificerad disposition av ISO-aktier förmodligen undantagen från 3,8 skatt. Icke-kvalificerad uppskjuten ersättning Icke-kvalificerad uppskjuten ersättning är i allmänhet föremål för FICA-skatt (inklusive de vanliga och ytterligare Medicare-skatterna) när den västar. Efter intjänandedatumet är hypotetisk ränta eller andra avkastningar på den balanserade balansen inte föremål för ytterligare FICA-skatter, så länge avkastningen inte överstiger en rimlig ränta eller avkastningsräntan på en eller flera förutbestämda faktiska investeringar. När den uppskjutna ersättningen distribueras till arbetstagaren ingår hela beloppet (inklusive inhemska investeringsavkastningen) i inkomst och är föremål för inkomstskatt. Som förklaras ovan är löner som är föremål för inkomstskatt i allmänhet undantagna från 3,8 skatt på nettoinvesteringar. Följaktligen är de hypotetiska investeringsavkastningarna som krediteras ett uppskjutet ersättningskonto mellan intjänandedatumet och utdelningsdatumet undantagna från vanlig FICA-skatt (så länge de uppfyller ovanstående rimlighetsstandard) och alla hypotetiska investeringsavkastningar krediteras kontot (om rimligt eller ej) utesluts från 3,8 skatt på nettoinvesteringar. (Inledningen till förordningen som föreslås år 2012 bekräftar denna slutsats.) Trots att förtroende i allmänhet är föremål för 3,8 skatt på sina nettoinvesteringar, bekräftar förordningen att bidragsgivarnas inkomster (till exempel rabbi-trusts etablerade i samband med uppskjutna kompensationsarrangemang ) tillskrivs bidragsgivaren för detta ändamål, som det är för andra federala inkomstskatt ändamål. Eftersom företag inte är föremål för 3,8-skatten, kommer skatten inte att gälla för en rabbi-förtroendes nettoinvesteringsvinst med en företagsbidragsgivare. Förtroende som är befriade från skatt enligt 501 § i Internal Revenue Code är också befriade från 3,8 skatt på nettoinvesteringar. Denna uteslutning gäller till exempel förtroende som innehar tillgångar till skattekvalificerade pensionsplaner och till frivilliga anställdas förmånsföreningar (VEBA). Inkomsten av skattefriade enskilda trusts och konton, såsom IRA, hälsa besparingar konton och Archer MSAs, är befriad från skatt på nettoinvesteringar. Sammanfattningsplanbeskrivningen för en skattekvalificerad pensionsplan innehåller vanligtvis en beskrivning av de federala skattekonsekvenserna av planfördelningen. Arbetsgivare distribuerar också ett meddelande (kallat ett meddelande 402 f) som beskriver de federala skattekonsekvenserna av stödberättigade överföringsfördelningar. Arbetsgivare kan önska att överväga huruvida det skulle vara lämpligt att uppdatera eventuella medarbetarkommunikationer om skattemässig behandling av pensionsplanfördelningar för att ta itu med 3,8 skatt på nettoinvesteringar. Arbetsgivare som levererar ett prospekt i samband med aktieoptioner, bundna aktier och andra aktierelaterade ersättningsplaner kanske vill överväga huruvida skattebeskrivningen ska uppdateras i prospektet för att återspegla både 0,9 ytterligare Medicare-skatt och 3,8 skatt på nettoinvesteringar. Den 3,8 skatt ingår i en skattskyldig skattesats beräknad skattskyldighet. Höginkomsttagare kan behöva öka sin skattesats, eller att betala uppskattad skatt för att täcka denna skyldighet. Dessutom kan höginkomstmedarbetare som säljer arbetsgivarlager i samband med sin årsplaneringsplanering potentiellt vara föremål för 3,8 skatt på eventuell nettovinst som de erkänner. Trots att arbetsgivarna inte är skyldiga att skicka information till sina anställda angående skatt på nettoinvesteringsinkomster (förutom specifika upplysningsskyldigheter som de som diskuteras i de två föregående punkterna), kan vissa arbetsgivare vilja påminna sina chefer om 3,8 skatt i samband med cheferna i slutet av skatteplaneringen. Håll kontakten Vem betalar socialförsäkringsskatter på NQSO: s 4 juni 2003 Ämne: Icke-kvalificerad option-tidigare arbetsgivare Datum: Tis, 13 maj 2003 Från: Carol En person var anställd av ett företag från vilket han innehade icke-kvalificerade aktieoptioner. Efter avslutad anställning utövade individen några av de ovala alternativen och sålde dem samma dag. Den tidigare arbetsgivaren skickade individen ett formulär 1099-MISC för 8220-anställdskompensation8221 för skillnaden mellan aktiens marknadsvärde och det pris som betalats för aktien. Är den enskilde som omfattas av skatt på egenföretagande (dvs. både arbetsgivarens och anställdas andel av FICAMedicare-skatten) för denna ersättning är den tidigare arbetsgivaren som är ansvarig för arbetsgivarens andel av socialförsäkrings - och medicinska skatter, eftersom dessa 8220wages8221 berodde på anställning hos företaget The Företaget kommer inte att revidera till en W-2. Tack så mycket, Datum: 30 maj 2003 IRS-förklaringen till föreslagna förordningar som utfärdades sent i 2001 i samband med förvaring för ISO och ESPP pekar tillbaka till definitionen av löner enligt reglerna. För beskattning av inkomstskatt, enligt skattebestämmelserna avsnitt 31.3401 (a) -1 (a) (5), 8220Betaling för tjänster, såvida inte sådan ersättning uttryckligen undantas av stadgan, utgör löner trots att arbetsgivarens och arbetstagarens förhållande då inte längre existerar mellan den person i vars anställning tjänsten utfördes och den person som utförde dem.8221 En liknande regel gäller enligt statens förordningar 31.3121 (a) -1 (i) och 31.3306 (b) -1 i för FICA källskatt och FUTA skatter. Det finns ett undantag när en option utövas efter det att en avliden anställd dödades. (Revenue Ruling 86-109.) Jag jobbar inte i stor utsträckning inom löneskattrapporteringen. Arbetsgivare bör söka egna råd på detta område. För mer information om icke-kvalificerade aktieoptioner, be om vår kostnadsfria rapport, icke-kvalificerade aktieoptioner 8211 Executive Tax and Financial Planning Strategies.

No comments:

Post a Comment